چگونه با دوربین های حرفه ای فیلمبرداری و ساخت تیزر انجام بدهیم؟

تصویربرداری ساخت تیزر با دوربین های تیزر ساز حرفه ای،کیفیت تصویر بهتری به دست میدهد اما به دلیل حجیم بودن،سرعت در کار را کم میکند.

اگر قصد فیلمبرداری و تهیه و تولید کلیپ یا ساخت تیزر با دوربین های حرفه ای یا تصویربرداری و ساخت کلیپ حرفه ای با دوربین های حرفه ای تر خانگی دارید،به این نکات توجه کنید:

اگر قصد فیلمبرداری و تهیه و تولید کلیپ یا ساخت تیزر با دوربین های حرفه ای یا تصویربرداری و ساخت کلیپ حرفه ای با دوربین های حرفه ای تر خانگی دارید،به این نکات توجه کنید:

الف – استفاده از سه پایه استفاده از سه پایه،حرکات زاید دوربین ساخت تیزر را کم میکند و در نتیجه تصویر بهتری به دست میاید.برای استفاده از سه پایه این نکات را به خاطر بسپارید:
۱- سه پایه ها اغلب تاشو هستند،وقتی بازوهای سه پایه را برای ساخت تیزر باز کردید،از محکم بودن گیره های نگه دارنده انها،مطمئن شوید،در غیر اینصورت بعد از قرار دادن دوربین ساخت تیزر،ممکن است سه پایه از تنظیم خارج شود.

۲- بعد از محکم کردن گیره ها،به «تراز حباب داری» که برای ساخت تیزر در پایین دسته ی متحرک سه پایه است توجه کنید،این تراز برای اطمینان از افقی بودن دوربین ساخت تیزر با سطح زمین تعبیه شده است،یعنی سه پایه برای ساخت کلیپ درست بر روی سطح زمین قرار گرفته و به اصطلاح دوربین تیزر ساز روی آن «کج» نیست،

حباب درون تراز باید حتما در وسط دایره مرکزی و حتی نه در خارج از آن قرار گرفته باشد،اگر دیدید حباب بیرون دایره است،با جا به جا کردن طول پایه ها،آن را به وسط دایره مرکزی ببرید.

موزیک ویدیو

۳- دسته سه پایه برای جا به جا کردن دوربین تیزرسازی (Pan-tilit) است. پس از انجام حرکت در هنگام تصویربرداری میتوانید با چرخاندن سر دسته،آن را در جای خودش قفل کنید و حتی مانع حرکت ناخواسته سه پایه ساخت تیزر تبلیغاتی آن بشوید.

موزیک ویدیو

فیلمبرداری:

اول – مطمئن باشید که حتما به اندازه کافی نوار یا حافظه برای فیلمبرداری ساخت تیزر در اختیار دارید،از چند بار ضبط کردن بر روی یک نوار خودداری کنید،باتری دوربین تیزر ساز را نیز کنترل کنید. فراموش نکنید که در فیلمبرداری و ساخت کلیپ با دوربین های حرفهای تیزرساز به میکروفون های External،مانند:میکروفون های یقه ای نیز نیاز دارید.

دوم – قبل از آغاز به ضبط، براساس میزان نور محیط، باید White Balance دوربین برای تیزرسازی را تنظیم کنید. برای این کار معمولا دکمهای به همین نام روی بدنهی دوربین کلیپ سازی وجود دارد، در غیر اینصورت آن را در تنظیمات دوربین تیزرساز خود پیدا کنید. در نقطهای روشن، یک کاغذ سفید را مقابلدوربین (در فاصله دو متری) قرار دهید و دکمه White Balance را فشار دهید.

سوم – بهتر است دوربین تیزرساز را از Auto Focus خارج کنید و Focus را دستی انجام دهید. برای اینکار بهتر است معیار،وضوح تصویر در دوربین ساخت تیزر نقطه (نقطه بی نهایت) باشد،بایستید و دوربین تیزرساز خود را به سمت کفش هایتان بگیرید،Focus را بر روی کفش هایتان تنظیم کنید تا شفاف ترین تصویر را ببینید،حالا دوربین و موزیک ویدیو در نقطه بی نهایت تنظیم شده است.

چهارم – اگر میخواهید مصاحبه ای برای موزیک ویدیو انجام دهید،مصاحبه شونده را مقابل دوربین ساخت تیزر تبلیغاتی بنشانید و خود کنار دوربین تیزرسازی بنشینید،از مصاحبه شونده بخواهید شما و نه دوربین ساخت تیزر را نگاه کند،تصویر را به گونه ای تنظیم کنید که فرد مصاحبه شونده در گوشه ای از تصویر تیزر باشد،اگر شما در سمت چپ دوربین تیزر تبلیغاتی نشسته اید و مصاحبه شونده شما را نگاه میکند،دوربین کلیپ را به گونه ای تنظیم کنید که مصاحبه شونده در گوشه سمت راست باشد و در سمت چپ تصویر فضای خالی باشد.

فیلم تبلیغاتی

پنجم – پس از آنکه سوالها را پرسیدید و مصاحبه شونده پاسخ گفت،میتوانید خود نیز مقابل دوربین تهیه کلیپ تبلیغاتی بنشینید و سوالهایتان را بپرسید،به این ترتیب،با تدوین میتوانید هم خود در تصویر باشید هم مصاحبه شونده،برای این کار یک نکته را به خاطر بسپارید،هیچ تغییری در جهت دوربین ساخت تیزر خود ندهید،دوربین تیزرساز را درست کنار مصاحبه شونده،در جهتی قرار دهید، که کنار شما بود. یعنی اگر در هنگام مصاحبه دوربین تهیه کلیپ و تیزر در سمت چپ شما مقابل مصاحبه شونده بود،در هنگام ضبط پرسشها نیز باید همانجا،در سمت چپ مصاحبه شونده قرار بگیرد در غیر اینصورت خط افق را رد کرده اید.

مطالبی که شاید نخوانده باشید